İş

2022’de 16,5 milyar TL işlem hacmine ulaşan Paynet, 2023’te yüzde 100’ün üzerinde büyüyecek.

Paynet, aracılık ettiği süreçlerin hacminde hedeflerini aşarak bir önceki yıla göre yüzde 164 büyüme kaydetti. Bu büyüme şirketin işlem hacmini 16,5 milyar TL’ye, aracılık edilen işlem sayısı ise 6 milyonu aştı. Paynet’in güvenilir, hızlı ve sorunsuz ödeme deneyimi yaklaşımıyla geliştirdiği platformların tamamı büyüyen işlem hacmine değerli katkılar sağlamıştır.

2022 yılı hem Türkiye hem de tüm dünya için sıkıntılı bir yıl oldu. Enflasyonun rekor kırdığı, ekonomik büyümenin yavaşladığı ve bariz piyasaların sakinleşmeye başladığı bu yılda ödeme teknolojileri pazarı her şeye rağmen canlılığını korudu. Özellikle pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıkları ile birlikte daha hızlı ve güvenilir dijital ödeme teknolojilerine geçiş, ödemeler dünyasında dijitalleşme hızını artırdı. Bu fotoğrafta Türkiye’nin ödeme sistemlerinde lider şirketi Paynet, yılı hedeflerinin üzerinde yüzde 120 büyüme ile kapattı. Toplam 6 milyon işlem gerçekleştiren şirket, 16,5 milyar TL işlem hacmine ulaştı. Bu işlem hacmi, Paynet’in kolay ve hızlı ödeme sağlayan platformları sayesinde gerçekleşmiştir. Toplam süreçlerin yüzde 46,5’i PayPortal, yüzde 28,3’ü Paynet Api, yüzde 21,2’si Paynet Taşınabilir.

2 yeni çalışmanın katkısı

Paynet’in güçlü büyümesine, mevcut iş portföyüne ek olarak yıl boyunca piyasaya sunduğu yeni çalışmalar da büyük katkı sağlamıştır. Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, 2022 yılında özellikle 2 güçlü yeni ürünün büyümesinde değerli bir rol oynadıklarını belirterek, “Android tabanlı cihazların POS cihazı olarak kullanılmasını sağlayan PayPOS’u lanse ettik. Bu çalışmamız Android tabanlı cihazlar kullanılarak ek bir cihaza ihtiyaç duymadan fiziksel POS cihazı özelliklerinde tahsilat yapılmasına olanak sağlamaktadır. Güvenilir ve kolay kullanım özelliği sayesinde sadece 4-5 saniyede ödeme işlemini tamamlar. PayPOS ile perakende ve hızlı tüketim ürünleri gibi hızın önem kazandığı branşlarda faaliyet gösteren işletmelerin finansal süreçlerini dijitalleştirmeye başladık. Orada çok güçlü iş ortakları ile yolumuza devam ediyoruz. 2022 yılının prestijiyle PayPOS çalışmamızla ayda 1.500’den fazla işlem yapıldı.”

Paynet’in geçtiğimiz yıl piyasaya sunduğu bir diğer ürün de bireysel ihtiyaç kredisi oldu. Bu eserin piyasada da hızlı bir karşılık bulduğunu ifade eden Ertürk, “Bu yeni finansman seçeneği ile işletmeler, son tüketicilere farklı ödeme alternatifleri sunabiliyor ve kendi ürünlerini daha kolay satabiliyor. Geçen yılın son çeyreğinde PayKredi’de işlem adedi bir önceki çeyreğe göre %166, işlem tutarı ise %243 arttı.

“Dijitalleşmenin etkisiyle ivme kazandık”

Paynet, 2023 yılına iddialı büyüme hedefleriyle girdi. Kurulduğu günden bu yana her yıl yüzde 100 büyüyen şirket, 2023 yılında yüzde 100’ün üzerinde büyümeyi planlıyor. Özellikle dijitalleşmenin etkisiyle büyümelerinin hız kazandığını belirten Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk şöyle devam ediyor: : “Paynet olarak işletmelerin eserlerini daha kolay satabilmeleri için alternatif finansal kanallar oluşturmaya odaklandık. 2022 yılında bir kredi ödeme çözümü olan PayKredi’yi hayata geçirdik. Kart limitinin yetersiz olması nedeniyle alışverişini tamamlayamayan, kart limitini doldurmak istemeyen veya daha uzun vade talebinde bulunan müşterilerimiz için işletmelere alternatif bir ödeme yöntemi sunduk. Şimdi yeni yılda işletmelerin finansman ihtiyacını nasıl karşılarız ona bakıyoruz. Bireysel dışında finansal çalışmalarımız işletmeler için de gelecek. Bankalarla işbirliği yapacağız. Tanıştığımız, fikri olgunlaştırdığımız ve imza aşamasında olduğumuz markalar var. Spot ve rotatif krediler dışında işletmeler için kartlı finansman modelleri üzerinde çalışıyoruz. Lisansımızı genişleterek Açık Bankacılık hizmetlerini çözümlerimize ekleyeceğiz. “

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

nusaybin-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu